שאלה

שלום לכם, אני סובלת מבעיות שינה ואני מעוניינת לדעת האם זה יכול לעזור לי לקחת שמן המפ לשינה טובה יותר?

תשובה

שמן CBD המכונה גם שמן המפ, הוא שמן שעשוי ממיצוי של צמחי המפ ושמן נשא כלשהו המשמש למהילת המיצוי.
אין עדיין מספיק מחקרים בכדי לדעת עד כמה צריכת CBD יכולה לשפר את איכות השינה אבל, במחקרים נמצא ש-CBD יכול לסייע לאנשים שסובלים מבעיות שינה.
בסקירה המדעית הזו מציינים החוקרים כי CBD הוא טיפול פוטנציאלי יעיל לאנשים שסובלים מאינסומניה (insomnia – הפרעות שינה).
וכמו כן, נראה שהשימוש ב-CBD יכול להועיל בעיקר לאנשים שסובלים מבעיות שינה בשלב של שינת REM שהיא שינה עם תנועת עיניים מהירה המכונה גם שנת החלום.
CBD מקצר את זמן השינה בשלב החלומות ומאריך את שלב השינה בשלב השינה העמוקה ובכך מקטין את הסיכוי של אנשים להתעורר מסיוטים או חלומות רעים.
CBD הוא נוגד חרדה ומשכך כאבים לכן, הוא יכול לעזור לאנשים שבעיות השינה שלהם נובעות מסיבות של חרדה או כאלה שמתקשים לישון טוב בגלל כאבים כרוניים.

איך משתמשים בשמן CBD?

את השמן נוטלים בספיגה תת לשונית.
מטפטפים את הכמות הרצויה מתחת ללשון ומחכים כדקה עד לספיגה מלאה של החומר.
את המינון המתאים מוצאים בדרך של ניסוי ותהייה.
מתחילים עם כמות של 20 מ"ג CBD ליום ומעלים בהדרגה (בקפיצות של 5 מ"ג למינון יומי) לאחר כל שבוע של שימוש רציף במידה ומתקיימים התנאים הבאים:

  • השמן לא מראה השפעה על איכות השינה
  • אתם לא חווים כל תופעות לוואי
  • לא עברתם את הכמות המקסימלית של 1 מ"ג CBD לכל 1 ק"ג משקל גוף.

שמן המפ לשינה