שאלה

איזה שמן קנאביס מומלץ לדעתכם? מהו השמן הכי טוב?

תשובה

אין דבר כזה שמן קנאביס הכי טוב או הכי מומלץ.
כל שמן ושמן מתאים למצב שונה וההשפעה של שמן קנאביס מומלץ לשינה לא בהכרח תהיה זהה להשפעה של שמן קנאביס שמומלץ לפיברומיאלגיה.
שמני קנאביס רפואי נבדלים האחד מהשני ביחסי הקנאבינואידים שמצויים בהם ובכמויות מרכיבים נוספים כמו: טרפנים, פלבנואידים ועוד.
קיימת סברה מדעית הטוענת כי ההשפעה של שמן הקנאביס נובעת לא רק מהיחסים בין הקנאבינואידים החשובים CBD ו-THC אלא, גם מיחסי הגומלין שבין כל המרכיבים השונים.
סברה זו נקראת אפקט הפמליה (Entourage Effect) ויש שטוענים כי בקנאביס יש לאפקט הפמליה חשיבות רבה יותר.
זו גם הסיבה שבגללה יש שטוענים למאפיינים הקשורים למקור הזן של הקנאביס. אם הוא מזן מקור סאטיבה או אינדיקה.
לזני קנאביס אינדיקה מייחסים השפעה יותר מרגיעה ונמנום ומרבית האנשים מעדיפים זני אינדקה לשינה.
ואילו לזני קנאביס מסוג סאטיבה מייחסים השפעה יותר ממריצה.

בגלל שהמידע עדיין בחיתוליו בתחום הטיפול בקנאביס, מרבית ההשפעות המיוחסות לשמן כזה או אחר הן מדיווחי גולשים אך, עדיין יש גם מעט מחקרים.

לדוגמה במחקר הזה בדקו את השפעת ZTL-101 שהוא מיצוי קנאביס הניטל בספיגה תת לשונית של חברה מסחרית בשם Zelira Therapeutics.
המיצוי הזה הראה שיפור מאוד משמעותי באיכות השינה של אנשים שסבלו מהפרעות שינה.
מיצוי הקנאביס ZTL-101 מכיל את הקנאבינואידים: THC בריכוז של 20%, CBN בריכוז של 2% ו-CBD בריכוז של 1%.

אם יש לך רישיון לקנאביס רפואי, אפשר פשוט לשאול את הרופא המטפל. יש לו בטח מספיק ניסיון עם מטופלים נוספים והוא יוכל להתאים לך את הזן שמתאים למצב שלך.
אם אין לך רישיון לקנאביס רפואי, אפשר פשוט לנסות שמן CBD שהוא שמן הקנאביס המכיל CBD וקנאבינואידים נוספים אך, רמת ה-THC בו מאוד נמוכה ואף זניחה.


בסקר שנערך בקרב צרכני CBD נמצא שמרבית הצרכנים דיווחו כי CBD יכול לעזור במצבים של בעיות שינה, מתח וחרדה.
למתחילים מומלץ להתחיל עם שמן CBD בריכוז נמוך של 6% מטעמי נוחות בלבד.
יותר קל למדוד כמויות קטנות באמצעות שמן בריכוז נמוך יותר.

שמני CBD מומלצים