שאלה

מעוניינת לדעת יותר על שמן cbd תופעות לוואי שחשוב לשים אליהם לב כשמתחילים לקחת CBD.
לאיזה תופעות לוואי שליליות אני אמורה לצפות כשאני מתחילה לקחת CBD?
האם תופעות הלוואי האלה יכולות להופיע בכל אדם?
איך אני יכולה להזהר שלא להפגע מתופעות הלוואי האלה?
האם CBD בטוח לשימוש?

תשובה

נתחיל מתשובה לשאלה האחרונה שלך

האם CBD בטוח לשימוש?

CBD הוא מרכיב הנמצא בקנאביס שאנשים רבים מייחסים לו סגולות רפואיות מגוונות למצבי חרדה, דיכאון, הפרעות שינה, בעיות עור, כאבים ועוד.
השימוש ב-CBD כתוסף תזונה הוא מאוד נפוץ בארה"ב.
כ-64 מיליון אמריקאים השתמשו במוצרי CBD בין השנים 2018 ו-2019 ועבור כ-22% מהם ה-CBD שימש כתחליף עבור תרופות ללא מרשם אחרות (מקור המידע).
הפופולריות הרבה של CBD מראה כי מדובר במוצר יחסית בטוח כי אחרת, אם היו לו תופעות לוואי משמעותיות היינו שומעים על כך בשימוש כה נרחב.
ומה מחקרים אומרים על בטיחות השימוש בסיבידי?
דוח של ארגון הבריאות העולמי מציין כי כי על פי ממצאי מחקרים נראה כי שמן CBD הינו בטוח לשימוש והוא לא קשור לשום תופעות לוואי משמעותיות מבחינת בריאות הציבור.

שמן CBD תופעות לוואי אפשריות

CBD הוא לא רק תוסף תזונה אלא, גם תרופה מאושרת FDA בשם אפידיולקס (Epidiolex).
חשוב לציין שמי שמשתמש בתרופה נוטל מינונים מאוד גבוהים של CBD.
המינונים הנהוגים בנטילת CBD כתרופה הם מינונים של 5 מ"ג עד 20 מ"ג לקילוגרם משקל גוף.
לעומת זאת, המינון המקסימלי של CBD כתוסף תזונה הוא עד 1 מ"ל ל-1 קילוגרם משקל גוף ואילו המינונים השכיחים הם אפילו יותר נמוכים מכך.
זאת אומרת שמי שנוטל CBD במינון של תוסף תזונה הוא בסיכון הרבה יותר נמוך לחוות תופעות לוואי כלשהן וגם אם יחווה אותן, הן יהיו פחות חזקות.

תופעות הלוואי שנצפו בשימוש בCBD כתרופה הן:

  • תחושת נימנום
  • ירידה בתאבון
  • שלשול
  • עייפות
  • בעיות שינה ועוד

אם חוויתם תופעות לוואי כאלה בתחילת השימוש, זו סיבה טובה להפסיק. ואם אתם חווים את תופעות הלוואי הללו לאחר שימוש ממושך, זו סיבה טובה להפחית במינון או להפסיק את השימוש.

האם תופעות הלוואי האלה מופיעות בכולם?

לא. במיוחד כאשר מדובר בשימוש במינון של תוסף תזונה, רוב מוחץ של האנשים כלל לא ירגישו תופעות לוואי בשימוש.

איך להזהר שלא להיפגע מתופעות הלוואי?

תופעות הלוואי לרוב יהיו קשורות למינון שנלקח.
הדרך להזהר היא לא להתחיל במינון גבוה מידי ולהגדיל את מינון הסיבידי באופן הדרגתי.
כאשר מתחילים להשתמש בסיבידי ההמלצה היא להתחיל במינון של 20 מ"ג ליום ולהגדיל את המינון הזה בתדירות שבועית בהתאם למצב.
זאת אומרת, את מתחילה עם 20 מ"ג ולאחר שבוע של שימוש רציף, אם לא הופיעו אצלך כל תופעות לוואי ובתנאי כמובן שהסיבידי לא הראה את ההשפעה הרצויה (אם המינון עוזר לך, אין סיבה להעלות את המינון) אז את יכולה להעלות את המינון ב-5 מ"ג ליום.
זאת אומרת שלאחר שבוע של שימוש רציף מינון הסיבידי יהיה 25 מ"ג ליום ולאחר שבוע נוסף בתנאי שלא נצפו תופעות לוואי, הוא יהיה 30 מ"ג ליום.
*בכל מקרה, גם אם את לא מרגישה כל תופעות לוואי משמעותיות, אל תעברי את המינון של 1 מ"ג ל-1 ק"ג משקל גוף.

שמנים לקנייה